KOMÓRKI ORGANIZACYJNE W URZĘDZIE MIASTA W TUSZYNIE » USC » Urząd Stanu Cywilnego » Wydawanie Dowodów Osobistych


Wniosek o wydanie DOWODU OSOBISTEGO składa się osobiście:

WZÓR WNIOSKU Treść wniosku

1) wniosek na dowód osobisty należy złożyć co najmniej miesiąc przed upływem terminu upływu dowodu osobistego,

2) wniosek na dowód można złożyć elektronicznie przez E- puap, jeśli osoba posiada profil zaufany,

 

 

1. Pierwszy dowód

niezbędne dokumenty:

- wypełniony wniosek

- legitymacja szkolna bądź inny dokument ze zdjęciem 

- zdjęcie 1 szt, biometryczne ( aktualne , kolorowe )

 

 

W przypadku utraty dowodu osobistego należy niezwłocznie zgłosić jego utratę !

 

Czas oczekiwania na dowód osobisty do 30 dni. Dowód obiera się osobiście.

 

2. Wymiana dowodu następuje w przypadku:

- utraty bądź uszkodzenia,

- zmiany nawiska,

- inych danych dotyczących rodziców.

 

Od 01 marca 2015 r. nie wymienia się dowodu osobistego z powodu zmiany zameldowania po 01.03.2015 r.. 

 

Wniosek o dowód osobisty można złożyć w każdym Urzędzie Miasta lub Gminy na terenie całej Polski, bez względu na miejsce zameldowania.

 

Przepisy regulujące wszelkie sprawy dotyczące dowodów osobistych reguluje Ustawa z dn. 06.08.2010 r. o dowodach osobistych Dz.U.2010.167.1131 z poźniejszymi zm. 







Informacja wytworzona przez / odpowiada za treść informacji:
  Grażyna Laciborowska [Kierownik USC] dnia 13 maj 2015
Informacja opublikowana przez:
  Artur Olasik dnia 8 czerwiec 2005 godz. 14:42
Ostatnia modyfikacja: [Rejestr zmian]
  Joanna Krawczyk dnia 17 luty 2016 godz. 08:04
Liczba odsłon:
  29587 od 8 czerwiec 2005 godz. 14:42  (średnio 5.15 odsłon/dobę)

Urząd Miasta w Tuszynie
tuszyn@tuszyn.info.pl