Wydruk
Klauzula dotycz?ca ewidencji ludno?ci
   

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 24 wrze?nia 2010 r. o ewidencji ludno?ci)

TO?SAMO?? ADMINISTRATORA

Administratorami s?:

  1. Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
  2. Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowi?zków okre?lonych w ustawie.

 

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludno?ci administratorem jest odpowiednio: Burmistrz Miasta w Tuszynie.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Burmistrzem Miasta Tuszyna mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora :Tuszyn ul.Piotrkowska 2/4 , email iod@tuszyn.info.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

 

Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Burmistrz Miasta Tuszyna wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez Tel.0 42 6143 069 wew.28, email : iod@tuszyn.info.pl

 

 

Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane b?d? przetwarzane w celu:

  • zarejestrowania w zwi?zku z:
    • nadaniem lub zmian? numeru PESEL,
    • zmian? stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
    • zmian? obywatelstwa,
    • wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
    • zmian? dokumentu podró?y cudzoziemca,
  • rejestracji obowi?zku meldunkowego polegaj?cego na:
    • zameldowaniu si? w miejscu pobytu sta?ego lub czasowego,
    • wymeldowaniu si?  z miejsca pobytu sta?ego lub czasowego,
    • zg?oszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
  • uzyskania przez Pani?/Pana za?wiadczenia o danych w?asnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
  • usuni?cia  niezgodno?ci w danych

 

Pani/Pana dane b?d? przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludno?ci.

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane osobowe mog? by? udost?pniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludno?ci podmiotom: s?u?bom; organom administracji publicznej; s?dom i prokuraturze; komornikom s?dowym; pa?stwowym i samorz?dowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezb?dnym do realizacji zada? publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, je?eli po wykorzystaniu dane te zostan? poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustali? to?samo?ci osób, których dane dotycz?; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotycz? okre?lonych w odr?bnych przepisach. Odbiorc? danych jest tak?e Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udost?pnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL b?d? przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.

?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:

  • kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do tych aktów zmiany, a tak?e wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonuj?cy rejestracji obowi?zku meldunkowego,
  • organ gminy wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy paszport,
  • wojewoda lub minister w?a?ciwy do spraw wewn?trznych dokonuj?cy zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH

Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludno?ci.