TO?SAMO?? ADMINISTRATORA
|
Administratorami s?:
- Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
- Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urz?dzie Stanu Cywilnego administratorem jest: Burmistrz Miasta w Tuszynie.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta w Tuszynie z siedzib? : Urz?d Miasta w Tuszynie ul. Piotrkowska 2/4 mo?na si? skontaktowa? email iod@tuszyn.info.pl
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta w Tuszynie wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email: iod@tuszyn.info.pl
Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane mog? by? przetwarzane w celu:
- sporz?dzenia aktu urodzenia dziecka
- sporz?dzenia aktu ma??e?stwa
- sporz?dzenia aktu zgonu
- przyj?cia o?wiadcze? o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia potwierdzaj?cego uznanie ojcostwa
- przyj?cia o?wiadczenia rozwiedzionego ma??onka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem ma??e?stwa
- przyj?cia o?wiadcze? o nazwisku pierwszego dziecka ma??onków przy sporz?dzaniu aktu urodzenia
- przyj?cia o?wiadcze? ma??onków, ?e dziecko jednego z ma??onków b?dzie nosi?o takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosi?oby ich wspólne dziecko
- przyj?cia o?wiadcze? o zmianie imienia lub imion
- wydania za?wiadczenia o stanie cywilnym
- wydania odpisu aktu stanu cywilnego
- wydania za?wiadczenia do zawarcia ma??e?stwa za granic?
- wydania za?wiadczenia o zagini?ciu lub zniszczeniu ksi?g stanu cywilnego/wydania za?wiadczenia o nieposiadaniu ksi?gi stanu cywilnego
- sprostowania, uzupe?nienia, uniewa?nienia aktu stanu cywilnego
- realizacji wniosku o sporz?dzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzaj?cych urodzenie/ma??e?stwo/zgon za granic?
- realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie ma??e?stwa przed up?ywem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opieku?czy
- realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia o przyj?tych sakramentach
- realizacji wniosku o zmian? imienia lub nazwiska.
- do??czenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
- wydania dokumentów z akt zbiorowych
- zameldowania
- nadania numeru PESEL.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe b?d? przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Kierownik urz?du stanu cywilnego udost?pnia dane z rejestru stanu cywilnego wydaj?c uprawnionym podmiotom dokumenty okre?lone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dost?p do danych maj? tak?e s?u?by.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.
|
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA?STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI?DZYNARODOWEJ
|
Dane dotycz?ce urodze?, ma??e?stw i zgonów mog? by? przekazywane do pa?stw trzecich na podstawie umów mi?dzynarodowych, których stron? jest Rzeczpospolita Polska.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urz?du stanu cywilnego przechowuje przez okres:
1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego
dotycz?ce aktu urodzenia;
2) 80 lat – akty ma??e?stwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu
cywilnego dotycz?ce aktu ma??e?stwa i aktu zgonu.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.
|
?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:
- kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do nich zmiany;
- kierownik urz?du stanu cywilnego wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska.
|
INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH
|
Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|