Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)
|
TO?SAMO?? ADMINISTRATORA
|
Administratorami s?:
1. Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
2. Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowi?zków okre?lonych w ustawie oraz personalizacj? dowodów osobistych.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydaj?cy dowód osobisty jest:
Burmistrz Miasta Tuszyna.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta Tuszyna mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres : Urz?d Miasta w Tuszynie ul.Piotrkowska 2/4 lub poprzez email: tuszyn@info.pl
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta w Tuszynie wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? tel..42 6143 069 wew.28 lub poprzez email : iod@ tuszyn.info.pl
Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane b?d? przetwarzane w celu:
- wydania Pani/Panu dowodu osobistego.
- uniewa?nienia Pani/Pana dowodu osobistego z powodu:
- zg?oszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
- zmiany danych zawartych w dowodzie,
- up?ywu terminu wa?no?ci dowodu,
- utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
- uzyskania przez Pani?/Pana za?wiadczenia o danych w?asnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych
Pani/Pana dane b?d? przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.
|
ODBIORCY DANYCH
|
W celu sporz?dzenia dowodu osobistego Pani/Pana dane osobowe b?d? przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mog? by? udost?pniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych s?u?bom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, je?eli wyka?? w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
|
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA?STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI?DZYNARODOWEJ
|
Pani/Pana dane dotycz?ce utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) b?d? przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane b?d? przekazywane za po?rednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta G?ównego Policji.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych b?d? przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.
|
?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:
- organ gminy, który wydaje lub uniewa?nia dowód osobisty,
- ministra w?a?ciwego do spraw wewn?trznych, który personalizuje dowód osobisty
|
INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH
|
Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.
|
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 24 wrze?nia 2010 r. o ewidencji ludno?ci)
|
TO?SAMO?? ADMINISTRATORA
|
Administratorami s?:
- Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
- Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowi?zków okre?lonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludno?ci administratorem jest odpowiednio: Burmistrz Miasta w Tuszynie.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta Tuszyna mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora :Tuszyn ul.Piotrkowska 2/4 , email iod@tuszyn.info.pl
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta Tuszyna wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez Tel.0 42 6143 069 wew.28, email : iod@tuszyn.info.pl
Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane b?d? przetwarzane w celu:
- zarejestrowania w zwi?zku z:
- nadaniem lub zmian? numeru PESEL,
- zmian? stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
- zmian? obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmian? dokumentu podró?y cudzoziemca,
- rejestracji obowi?zku meldunkowego polegaj?cego na:
- zameldowaniu si? w miejscu pobytu sta?ego lub czasowego,
- wymeldowaniu si? z miejsca pobytu sta?ego lub czasowego,
- zg?oszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
- uzyskania przez Pani?/Pana za?wiadczenia o danych w?asnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
- usuni?cia niezgodno?ci w danych
Pani/Pana dane b?d? przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludno?ci.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Pani/Pana dane osobowe mog? by? udost?pniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludno?ci podmiotom: s?u?bom; organom administracji publicznej; s?dom i prokuraturze; komornikom s?dowym; pa?stwowym i samorz?dowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezb?dnym do realizacji zada? publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, je?eli po wykorzystaniu dane te zostan? poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustali? to?samo?ci osób, których dane dotycz?; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotycz? okre?lonych w odr?bnych przepisach. Odbiorc? danych jest tak?e Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udost?pnienia Pani / Pana danych.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Dane w rejestrze PESEL b?d? przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.
|
?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:
- kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do tych aktów zmiany, a tak?e wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonuj?cy rejestracji obowi?zku meldunkowego,
- organ gminy wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy paszport,
- wojewoda lub minister w?a?ciwy do spraw wewn?trznych dokonuj?cy zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
|
INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH
|
Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludno?ci.
|
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustaw? z dnia 17 pa?dziernika 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
|
TO?SAMO?? ADMINISTRATORA
|
Administratorami s?:
- Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
- Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urz?dzie Stanu Cywilnego administratorem jest: Burmistrz Miasta w Tuszynie.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Miasta w Tuszynie z siedzib? : Urz?d Miasta w Tuszynie ul. Piotrkowska 2/4 mo?na si? skontaktowa? email iod@tuszyn.info.pl
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Miasta w Tuszynie wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email: iod@tuszyn.info.pl
Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane mog? by? przetwarzane w celu:
- sporz?dzenia aktu urodzenia dziecka
- sporz?dzenia aktu ma??e?stwa
- sporz?dzenia aktu zgonu
- przyj?cia o?wiadcze? o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia potwierdzaj?cego uznanie ojcostwa
- przyj?cia o?wiadczenia rozwiedzionego ma??onka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem ma??e?stwa
- przyj?cia o?wiadcze? o nazwisku pierwszego dziecka ma??onków przy sporz?dzaniu aktu urodzenia
- przyj?cia o?wiadcze? ma??onków, ?e dziecko jednego z ma??onków b?dzie nosi?o takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosi?oby ich wspólne dziecko
- przyj?cia o?wiadcze? o zmianie imienia lub imion
- wydania za?wiadczenia o stanie cywilnym
- wydania odpisu aktu stanu cywilnego
- wydania za?wiadczenia do zawarcia ma??e?stwa za granic?
- wydania za?wiadczenia o zagini?ciu lub zniszczeniu ksi?g stanu cywilnego/wydania za?wiadczenia o nieposiadaniu ksi?gi stanu cywilnego
- sprostowania, uzupe?nienia, uniewa?nienia aktu stanu cywilnego
- realizacji wniosku o sporz?dzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzaj?cych urodzenie/ma??e?stwo/zgon za granic?
- realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie ma??e?stwa przed up?ywem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opieku?czy
- realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia o przyj?tych sakramentach
- realizacji wniosku o zmian? imienia lub nazwiska.
- do??czenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
- wydania dokumentów z akt zbiorowych
- zameldowania
- nadania numeru PESEL.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe b?d? przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Kierownik urz?du stanu cywilnego udost?pnia dane z rejestru stanu cywilnego wydaj?c uprawnionym podmiotom dokumenty okre?lone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dost?p do danych maj? tak?e s?u?by.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.
|
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA?STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI?DZYNARODOWEJ
|
Dane dotycz?ce urodze?, ma??e?stw i zgonów mog? by? przekazywane do pa?stw trzecich na podstawie umów mi?dzynarodowych, których stron? jest Rzeczpospolita Polska.
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urz?du stanu cywilnego przechowuje przez okres:
1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego
dotycz?ce aktu urodzenia;
2) 80 lat – akty ma??e?stwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu
cywilnego dotycz?ce aktu ma??e?stwa i aktu zgonu.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.
|
?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:
- kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do nich zmiany;
- kierownik urz?du stanu cywilnego wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska.
|
INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH
|
Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
|