Wydruk
Klauzule informacyjne
   

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

TO?SAMO?? ADMINISTRATORA

Administratorami s?:

1.            Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,

2.            Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowi?zków okre?lonych w ustawie oraz personalizacj? dowodów osobistych.

 

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydaj?cy dowód osobisty  jest:

Burmistrz Miasta Tuszyna.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Burmistrzem Miasta Tuszyna mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres : Urz?d Miasta w Tuszynie ul.Piotrkowska 2/4 lub poprzez email: tuszyn@info.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

 

Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Burmistrz Miasta w Tuszynie wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? tel..42 6143 069 wew.28 lub poprzez email : iod@ tuszyn.info.pl

 

Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane b?d? przetwarzane w celu:

  • wydania Pani/Panu dowodu osobistego.
  • uniewa?nienia Pani/Pana dowodu osobistego z powodu:
    • zg?oszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
    • zmiany danych zawartych w dowodzie,
    • up?ywu terminu wa?no?ci dowodu,
    • utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
  • uzyskania przez Pani?/Pana za?wiadczenia o danych w?asnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych

 

Pani/Pana dane b?d? przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.

ODBIORCY DANYCH

 

W celu sporz?dzenia dowodu osobistego Pani/Pana dane osobowe b?d? przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mog? by? udost?pniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych s?u?bom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, je?eli wyka?? w tym interes prawny w otrzymaniu danych.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA?STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI?DZYNARODOWEJ

Pani/Pana dane dotycz?ce utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) b?d? przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane b?d? przekazywane za po?rednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta G?ównego Policji.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych b?d? przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.

?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:

  • organ gminy, który wydaje lub uniewa?nia dowód osobisty,
  • ministra w?a?ciwego do spraw wewn?trznych, który personalizuje dowód osobisty

INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH

Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.

 

 

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 24 wrze?nia 2010 r. o ewidencji ludno?ci)

TO?SAMO?? ADMINISTRATORA

Administratorami s?:

  1. Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
  2. Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowi?zków okre?lonych w ustawie.

 

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludno?ci administratorem jest odpowiednio: Burmistrz Miasta w Tuszynie.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Burmistrzem Miasta Tuszyna mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora :Tuszyn ul.Piotrkowska 2/4 , email iod@tuszyn.info.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

 

Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Burmistrz Miasta Tuszyna wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez Tel.0 42 6143 069 wew.28, email : iod@tuszyn.info.pl

 

 

Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane b?d? przetwarzane w celu:

  • zarejestrowania w zwi?zku z:
    • nadaniem lub zmian? numeru PESEL,
    • zmian? stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
    • zmian? obywatelstwa,
    • wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
    • zmian? dokumentu podró?y cudzoziemca,
  • rejestracji obowi?zku meldunkowego polegaj?cego na:
    • zameldowaniu si? w miejscu pobytu sta?ego lub czasowego,
    • wymeldowaniu si?  z miejsca pobytu sta?ego lub czasowego,
    • zg?oszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
  • uzyskania przez Pani?/Pana za?wiadczenia o danych w?asnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
  • usuni?cia  niezgodno?ci w danych

 

Pani/Pana dane b?d? przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludno?ci.

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane osobowe mog? by? udost?pniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludno?ci podmiotom: s?u?bom; organom administracji publicznej; s?dom i prokuraturze; komornikom s?dowym; pa?stwowym i samorz?dowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezb?dnym do realizacji zada? publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, je?eli po wykorzystaniu dane te zostan? poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustali? to?samo?ci osób, których dane dotycz?; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, je?eli wyka?? interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotycz? okre?lonych w odr?bnych przepisach. Odbiorc? danych jest tak?e Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udost?pnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL b?d? przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.

?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:

  • kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do tych aktów zmiany, a tak?e wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonuj?cy rejestracji obowi?zku meldunkowego,
  • organ gminy wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydaj?cy lub uniewa?niaj?cy paszport,
  • wojewoda lub minister w?a?ciwy do spraw wewn?trznych dokonuj?cy zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH

Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludno?ci.

 

 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowi?zku prawnego ci???cego na administratorze (przetwarzanie w zwi?zku z ustaw? z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustaw? z dnia 17 pa?dziernika 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)

TO?SAMO?? ADMINISTRATORA

Administratorami s?:

  1. Minister Cyfryzacji, maj?cy siedzib? w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
  2. Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji, maj?cy siedzib? w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kszta?towanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska

 

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urz?dzie Stanu Cywilnego administratorem jest: Burmistrz Miasta w Tuszynie.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji mo?na si? skontaktowa? poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewn?trznych i Administracji mo?na si? skontaktowa? pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Z administratorem – Burmistrzem Miasta w Tuszynie z siedzib? : Urz?d Miasta w Tuszynie ul. Piotrkowska 2/4 mo?na si? skontaktowa? email iod@tuszyn.info.pl

 

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Minister Spraw Wewn?trznych i Administracji wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

 

Administrator – Burmistrz Miasta w Tuszynie wyznaczy? inspektora ochrony danych, z którym mo?e si? Pani / Pan skontaktowa? poprzez email: iod@tuszyn.info.pl

 

 

Z inspektorem ochrony danych mo?na si? kontaktowa? we wszystkich sprawach dotycz?cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi?zanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane mog? by?  przetwarzane w celu:

  • sporz?dzenia aktu urodzenia dziecka
  • sporz?dzenia aktu ma??e?stwa
  • sporz?dzenia aktu zgonu
  • przyj?cia o?wiadcze? o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia potwierdzaj?cego uznanie ojcostwa
  • przyj?cia o?wiadczenia rozwiedzionego ma??onka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem ma??e?stwa
  • przyj?cia o?wiadcze? o nazwisku pierwszego dziecka ma??onków przy sporz?dzaniu aktu urodzenia
  • przyj?cia o?wiadcze? ma??onków, ?e dziecko jednego z ma??onków b?dzie nosi?o takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosi?oby ich wspólne dziecko
  • przyj?cia o?wiadcze? o zmianie imienia lub imion
  • wydania za?wiadczenia o stanie cywilnym
  • wydania odpisu aktu stanu cywilnego
  • wydania za?wiadczenia do zawarcia ma??e?stwa za granic?  
  • wydania za?wiadczenia o zagini?ciu lub zniszczeniu ksi?g stanu cywilnego/wydania za?wiadczenia o nieposiadaniu ksi?gi stanu cywilnego
  • sprostowania, uzupe?nienia, uniewa?nienia aktu stanu cywilnego
  • realizacji wniosku o sporz?dzenie polskiego aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych dokumentów potwierdzaj?cych urodzenie/ma??e?stwo/zgon za granic?  
  • realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie ma??e?stwa przed up?ywem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i opieku?czy
  • realizacji wniosku o wydanie za?wiadczenia o przyj?tych sakramentach  
  • realizacji wniosku o zmian? imienia lub nazwiska.
  • do??czenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
  • wydania dokumentów z akt zbiorowych
  • zameldowania
  • nadania numeru PESEL.  

 

Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.

 

Pani/ Pana dane osobowe b?d? przetwarzane na podstawie  przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

ODBIORCY DANYCH

 

Kierownik urz?du stanu cywilnego udost?pnia dane z rejestru stanu cywilnego wydaj?c uprawnionym podmiotom dokumenty okre?lone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dost?p do danych maj? tak?e s?u?by.  

Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowi? podstaw? wpisów w rejestrze PESEL.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PA?STWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MI?DZYNARODOWEJ

Dane dotycz?ce urodze?, ma??e?stw i zgonów mog? by? przekazywane do pa?stw trzecich na podstawie umów mi?dzynarodowych, których stron? jest Rzeczpospolita Polska.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urz?du stanu cywilnego przechowuje przez okres:

1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego

dotycz?ce aktu urodzenia;

2) 80 lat – akty ma??e?stwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu

cywilnego dotycz?ce aktu ma??e?stwa i aktu zgonu.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przys?uguje Pani/Panu prawo dost?pu do Pani/Pana danych oraz prawo ??dania ich sprostowania, a tak?e danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przys?uguje Pani/Panu równie? prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj?cego si? ochron? danych osobowych w pa?stwie cz?onkowskim Pani / Pana zwyk?ego pobytu, miejsca pracy lub miejsca pope?nienia domniemanego naruszenia.

?RÓD?O POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane s? przez nast?puj?ce organy:

- kierownik urz?du stanu cywilnego sporz?dzaj?cy akt urodzenia, ma??e?stwa i zgonu oraz wprowadzaj?cy do nich zmiany;

-  kierownik urz?du stanu cywilnego wydaj?cy decyzj? o zmianie imienia lub nazwiska.

 

INFORMACJA O DOWOLNO?CI LUB OBOWI?ZKU PODANIA DANYCH

Obowi?zek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.